
YABANCILAR İÇİN TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
Yabancılara Türkçe’nin yabancı dil olarak öğretimi, dört temel dil becerisini ele alarak hazırlanmıştır.
- Öğrencilerin merkeze alındığı ve dili kullanan bireylerin sadece dille sınırlı olmayan sosyal çevrelerde de dil öğrenimi sağlanır.
- Öğrencilerin yaşam alanlarında belirlenen konularda gerçekleştirilen iletişimsel etkinliklerden kazandıkları deneyimler kendilerine gelişim sağlar.
- Dilin farklı yaşam alanlarındaki kullanımı ile beraber derslerin hayatla bağını güçlendirerek daha dinamik ve işlevsel bir eğitim gerçekleşmektedir.
- Öğrenicinin gündelik yaşantısındaki çeşitli durumlarda neler yapabileceğine yönelik dil yeterliliklerine odaklanılır.
Eğitim esnasında öğrencilerin daha önce öğrendiklerini öğretici veya akran desteği olmadan kullanmaları için fırsatlar sunulur. Öğrencilerin amacına ve ihtiyacına yönelik olarak gerekli dil becerilerine sahip olması ve kendi sorunlarını Türkçe dilinde iletişim kurarak çözebilmesi hedeflenir. Hedef dilde karşılıklı etkileşim yoluyla iletişim kurmayı öğrenmeye dayalıdır. Öğrenciler sadece dil kullanımı üzerine değil, aynı zamanda öğrenme sürecine de odaklanmaktadırlar. Öğrencinin kendi deneyimleri sınıf içinde öğrenmeye katkı sağlayan önemli bir unsur olarak görülür ve geliştirilir. Sınıftaki dil öğrenimini sınıftan dışa aktarmaya ve bağlantı kurmaya yönelik bir girişim gerçekleştirilir.